Coast to coast! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Nancy - WaarBenJij.nu Coast to coast! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Nancy - WaarBenJij.nu

Coast to coast!

Door: Mark en Nancy

Blijf op de hoogte en volg Nancy

12 April 2008 | Namibië, Swakopmund

In Windhoek ontmoeten we Paul en Fiona, een stel uit Ierland. We gaan samen naar een toneelstuk over vrouwelijke vluchtelingen in Afrika, die de ontberingen tijdens hun reis uitdrukken. Er worden zelfs rekwisieten in brand gestoken. De angst wordt zo goed uitgedrukt dat we met tranen in de ogen toekijken.

Het klikt zo goed met Paul en Fiona dat we besluiten samen naar Swakopmund te reizen. Met onze voeten in de zee vieren we dat we van oost naar west zijn gereisd. We zien onze vriend Bas, die hier als piloot toeristen rondvliegt en de lokale meiden het hoofd op hol brengt.

Naast onze guesthouse ligt de Namib Desert. De zonsondergang in de zandduinen ontlokt Mark de romantische uitspraak: "Ik mis mijn Land Rover". Zucht. Gelukkig kan hij even crossen met Bas op zijn motor, op teenslippers natuurlijk.

's Morgens vroeg rijden we naar een leeg strand om te kajakken in een lagune vol vogels, zeehonden en dolfijnen die ons proberen nat te spetteren.

We huren met de Ieren een auto en trekken een week rond in het noorden met zijn prachtige Welwitschiaplanten, krekels die elkaar te lijf gaan en levend verorberen, een versteend woud van 260 miljoen jaar oud en 5000 jaar oude rotstekeningen.

Terwijl Nancy haar moeder belt, zit er ineens een slang naast haar. Ze zegt tegen haar moeder dat ze ophangt en waarschuwt het personeel, die meteen wegrent. Gelukkig weet de eigenaar hem snel te vangen, waarna hij zegt dat hij mensen zonder huisdieren maar saai vindt.

We bezoeken met de huurauto Etosha National Park en zien veel gieren, zebra's, giraffen, de grootste hagedissen van Afrika en een olifant die zich gehuld heeft in wit zand. Een hele week kamperen en koken doet ons erg goed. Terug in Swakopmund laat Mark zijn
kop kaal scheren, hij is alleen vergeten dat zijn huid eronder nog wit is...

• 13 April 2008 - 15:15

Jens,Mieke,Sven:

Zo te horen gaat het jullie goed en genieten jullie volop. Zo hoort dat ook.
    Nog een maandje en dan zijn jullie weer terug in ons kikkerlandje.Laat het jullie goed gaan.
    Groetjes.....

• 13 April 2008 - 20:51

Mylene:

Hi Nancy! I fallowed you with those pictures... Of course, i can't understand anything written on you wall, but that looks great!! Just want to say hello, and i wonder i will have some mail in french (i know you're good) or in english in the next weeks to know how was your trip...
    See you maybe in september...
    Be careful chère...
    ton amie, Mylène xx

• 14 April 2008 - 09:24

Luc En Annelies:

Fijn om weer iets van jullie te lezen. Hebben de indruk dat jullie echt tot rust komen. Geniet er maar van! Zijn benieuwd hoe bruin / bruinwit jullie intussen zijn geworden. Hier schiet het nog niet op met het voorjaar, het weer is naadje pet. Nog even en jullie steken bij ons af als echte Afrikanen. Veel liefs uit Bukuli Olanda.

• 16 April 2008 - 17:58

Marijke En Martijn:

Met dit soort verhalen maken jullie ons weer jaloers. Nancy je hebt toch wel een foto gemaakt van Mark zijn witte hoofd?
    Geniet er nog van en tot snel.
    Groetjes....

• 28 April 2008 - 08:21

Jiemke En Roelke:

Nou, gave verhalen weer zeg. Wat een indrukken moeten jullie toch elke dag weer opdoen. We vinden het echt bewonderenswaardig dat jullie je in een compleet andere wereld zo weten te handhaven. Werkelijk alles is anders, alleen jullie twee niet. Mark, we hebben je binnenkort nodig hier met de Landrover om wat struiken uit de tuin te trekken, lukt dat? Je mag wel een weekje uitrusten want tot 11 mei zitten wij nog in Italië of Spanje. We miss you guys!
    Roel en Najima