Leerzaam - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Nancy - WaarBenJij.nu Leerzaam - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Nancy - WaarBenJij.nu

Leerzaam

Door: Mark en Nancy

Blijf op de hoogte en volg Nancy

31 Maart 2008 | Namibië, Windhoek

Met Manon, Charles en Werner gaan we naar de Kalahari Desert. De gids heeft vergeten een campingplek te regelen, racet met 60 km per uur door het park en heeft geen kookgerei meegenomen, waardoor we spaghetti koken in de fluitketel. Hij sloopt levende bomen voor een kampvuur, verdwaalt tijdens de safari, rijdt een uur rond met het waarschuwingslampje van de benzine aan en vraagt ons te liegen als we te laat komen bij de uitgang. Hij reageert lacherig op onze kritiek. De manager zegt later dat hij zijn beste medewerker heeft meegestuurd. Wij fantaseren wat er gebeurd zou zijn als hij zijn slechtste gids had ingezet. Toch hebben we genoten van de omgeving en dieren, zoals tientallen gieren op een prooi, een leeuw op ons pad en een luipaard die 's nachts ons kamp zonder hekken bezoekt.

De trip naar Windhoek is een groter avontuur. We nemen eerst openbaar vervoer naar Ghanzi. Tijdens de vijf uur durende trip zien we een gekleurd gezelschap in de bus, waaronder traditioneel geklede mensen en een man met voetboeien. Omdat er geen andere bus gaat, moeten we een nacht in Ghanzi blijven. 's Nachts zakt de tent in. We lachen om onze constructiefout, zetten de tent weer rechtop en slapen verder. 's Morgens komen we er achter dat de haringen zijn verwijderd om onze tweede dagrugzak te jatten. Ondanks bewaking, hoge muren en prikkeldraad zijn we voor de tweede keer camara's, contant geld, telefoon, reis- en dagboek kwijt. De reacties zijn wisselend. De manager kijkt nauwelijks op, de politie vindt dat we meer hadden moeten bidden, het personeel is kwaad op de manager en andere gasten willen ons weer geld geven.

Onze paspoorten worden door een eerlijke vinder teruggebracht, waardoor we gelukkig verder kunnen reizen. We zetten ons er redelijk snel overheen, na even lekker hard gevloekt te hebben. Achteraf wensen we dat we spullen in de kluis hadden gelegd. Maar bij de vorige overval werd de kluis leeggehaald en toen wensten we achteraf dat we de spullen in de tent hadden gelaten. Wat is wijsheid?

We eisen van de manager een huisje en kijken E.T. Kan iemand ons wel even vertellen hoe die afloopt, want volgens Afrikaans principe liep de film net voor het einde vast...

De volgende dag reizen we naar Windhoek, waar we tussen de apfelstrudels tot rust komen.

• 31 Maart 2008 - 17:41

Ineke:

Hallo Mark en Nancy,

Wat een avontuur weer. Nou ik neem mijn petje voor jullie af dat jullie dit allemaal willen meemaken. Ik hoop dat dit nu wel het laatste is wat jullie op deze manier moeten meemaken.

Veel liefs en nog een goede reis verder.

• 31 Maart 2008 - 20:47

Petra Van Loosbroek:

Hoi Nancy en Mark,

Hoeveel pech kun je hebben! Lijkt me lastig om te bepalen wat in zo'n maffe maatschappij wijsheid is. Wat goed dat jullie je er redelijk snel overheen kunnen zetten.

Ik heb net afscheid genomen bij MEE. Ik heb heerlijk genoten van het afscheid. Allemaal lieve mensen die me het beste wensen. Echt een heerlijk gevoel. En morgen begin ik bij de William Schrikker Groep. Ik heb er zin in.

Jullie nog een hele fijne reis!

Groetjes,
    Petra

• 01 April 2008 - 17:26

Jens,Mieke & Sven:

Geweldig wat maken jullie toch allemaal mee!! Positief blijven denken en nog een fijne reis.

• 02 April 2008 - 11:58

Annelies:

jammer van de spullen en gelukkig dat
    jullie er ook dit keer ongedeerd vanaf zijn gekomen
    hopelijk gaat in Namibië alles goed
    en hebben jullie nog wat onbezorgde weken
    in Afrika

• 03 April 2008 - 20:57

Marga:

het is toch niet te geloven! ze moeten jullie blondjes wel hebben,hoor! laten we hopen dat jullie nu genoeg camera's, geld etc. hebben afgestaan voor het "goede doel" en nu ongestoord kunnen blijven genieten van al het moois van afrika. Je leert wel relativeren zo, of niet? neem je rugzakje maar MEE, nancy.

• 04 April 2008 - 15:20

Esther:

Hoi Mark en Nancy,

Wat maken jullie toch allemaal mee zeg!

Wiro en ik hebben eens onze gedachten laten gaan over die diefstallen en we hebben een eventuele oplossing!
    Als jullie nu eens een hele diepe kuil graven en daar al jullie kostbaarheden indoen, deze dichgooien en dan daarop jullie tent zetten. Wedden dat niemand meer iets steelt van jullie?

Veel succes en nog heel veel plezier tijdens jullie reis!!

Wiro en Esther

ps ben ook eens aan het kijken geweest op "waar ben jij .nu" voor onszelf...en heb er ook een aangemaakt. Is toch makkelijker dan zelf een hele website bijhouden.

• 05 April 2008 - 11:13

Merel:

Jee ik denk ik kijk weer ns op jullie site na 6 berichten gemist te hebben, maar dat is wel ff heftig ja. Niet helemaal wat jullie er van verwachtten in Lusotho, Tanzania. Hoop dat jullie na deze hachelijke avonturen er toch nog met veel plezier op kunnen terugkijken.
    Laatste maand denk ik of niet? Geniet r van, dit is de trip v jullie leven

Groetjes Merel die jullie samen met Nicole (v rabobank Swalmen) in Lusotho Tanzania hebben ontmoet.
    Onze reis lijkt al weer zo ver weg als je hier in t gewone 9-5 maandag tot vrijdag leventje zit. Geniet r maar van daar

• 05 April 2008 - 11:24

Rob En Miep:

Hallo Nancy en Mark
    Wat hebben jullie toch een avonturen beleefd,maar we hopen dat jullie nog een hele fijne vakantie hebben en positief blijven denken.Nog een hele fijne reis
    en tot ziens. groetjes Rob en Miep

• 07 April 2008 - 12:30

Laure:

Wat klote zeg, alweer jullie spullen kwijt. En wat wijsheid is? Goeie vraag. Een deel in de kluis en een deel in de tent leggen misschien.

Wat betreft E.T. Hij gaat uiteindelijk naar 'huis', wherever that may be. Op het einde van de film zie je hem op een fietsje opstijgen en langs te maan fietsen en zwaaien de kinderen hem uit. Ze zijn verdrietig maar ook blij dat hij weer naar huis gaat omdat hij zijn thuis mist. Zucht........

Op naar nieuwe, veilige avonturen jongens!

x Laure

• 08 April 2008 - 06:17

Susan:

HAAA,
    Maar wat een verhaal weer zeg! Maar goed hoe jullie er (weer) mee om gaan. Geniet er samen nog even van! Hier is het nog steeds koud, vanmorgen weer de auto moeten kratsen....nog even...KUS

• 08 April 2008 - 13:52

Patrick En Annemarie:

Heey die Mark en Nancy!

HOe is het met jullie? Vermaken jullie je een beetje in Windhoek? Wij zijn nu net de grens over en verwachten morgen in Windhoek aan te komen 9 april. Maar dan zijn jullie alweer verder denk ik??

Misschien zien we elkaar nog?

Veel plezier en geniet van het mooie Namibie!

Veel liefs Patrick en Annemarie
    www.hondjeafrika.nl