Genieten van kleine dingen - Reisverslag uit Lushoto, Tanzania van Nancy - WaarBenJij.nu Genieten van kleine dingen - Reisverslag uit Lushoto, Tanzania van Nancy - WaarBenJij.nu

Genieten van kleine dingen

Door: Mark en Nancy

Blijf op de hoogte en volg Nancy

15 Januari 2008 | Tanzania, Lushoto

In Zanzibar genieten we nog een dag van de ontelbare smalle steegjes, spelende kinderen met zelfgemaakte auto's, de geuren, etc. etc. We eten in een volledig in Arabische stijl ingericht restaurant en tijdens de wandeling terug naar onze guesthouse klinkt Afrikaanse muziek op Revolution Day.

De volgende dag ontmoeten we Chris en Sophie in de haven. Beiden werken voor Artsen zonder Grenzen, we krijgen talloze tips over Botswana met telefoonnummers en al. We varen op een misselijkmakende highspeed-ferry naar Pemba Island. Twee uur lang deinen we alle kanten op. Iedereen om ons heen kotst in door personeel uitgereikte plastic zakjes. Na onze beurt zoeken we een weg naar buiten tussen liggende mensen en gevulde zakjes. Buiten gaat het beter...achter een doodskist aan lopen we de boot af.

Pemba is een relaxed eiland waar de tijd lijkt stil te staan. Iedereen is vriendelijk en groet ons uitgebreid. We huren een paar fietsen en trekken er op uit. We zien lemen hutjes, Baobab-bomen en horen kerkgezang.

De volgende dagen vliegen we in een Cessna naar het vasteland. We komen aan in het verschrikkelijke Tanga, waar alcoholverslaafden op het busstation rondhangen. We zijn dan ook blij dat de Zwitserse eigenaardige eigenaar van onze prachtige lodge met een prive-taxi naar Lushoto gaat en...ons meeneemt! We hebben zojuist ons tentje geprikt op een campinkje wat lijkt op een achtertuin en gaan dalijk een lekker potje koken van allerlei lekkers van de lokale markt. Jullie ook smakelijk en tot later!

• 14 Januari 2008 - 18:06

Marion Dors:

Ja smakelijk eten.
    Ik heb net een pot erwtjes met worteltjes open getrokken.

Maar ja, toch smakelijk eten.

veel pleziern en geniet ervan.

gr.
    Marion

• 14 Januari 2008 - 18:42

Nicole:

Hoi Nancy en Mark,

fijn dat jullie goed zijn aangekomen! En lekker verder genieten van de mooie natuur, vriendelijke bevolking en... kotsende mensen op een boot hihihi. Heel veel plezier samen!

groetjes Nicole & Alexander

• 14 Januari 2008 - 19:25

Bob:

Hey Mark en Nancy,

Heb ff tijd om tijdens het downloaden jullie verhalen te lezen.
    In ieder geval veel plezier met jullie avontuur. Ben benieuwd naar de verhalen!!
    Laat maar komen!

Groeten,

Bob

• 15 Januari 2008 - 10:46

Annelies:

hoi jullie twee
    maar goed dat we het pas achteraf horen, al die ellende op de boot! maar ik ga er van uit dat het moois de overhand zal hebben. ben benieuwd hoe het gegaan is met kamperen, of er nog meer tentjes stonden en wat jullie zoal ingekocht en gebrouwen hebben. weten jullie al waar de reis na Tanga naar toe gaat?

• 16 Januari 2008 - 10:25

Laure:

Ik ga vanavond voor de vegetarische sate, hhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmm!
    Geniet van jullie vakantie en take care!
    Met Dolly alles goed?

Groetjes Laure

• 16 Januari 2008 - 12:06

Joep In 't Groen:

Hee Mark en Nancy

Klinkt weer lekker avontuurlijk allemaal.
    Gaat lekker daar zo te lezen.
    Veel plezier daaro samen

Joep

• 16 Januari 2008 - 19:06

Monique :

Ha Mark en Nancy!

Ik krijg al helemaal zin om te gaan, vooral doordat gekots! Haha...als jullie het maar de zin hebben!!
    Prachtige foto's zouden zo uit een boek kunnen komen!
    Veel reisplezier!

Groetjes Monique C

• 19 Januari 2008 - 15:18

Mignon:

ja ja ....waar zijn de zeebenen. ik vind het leuk jullie verhalen te lezen. apart dat je zo achter een ddodskist aan het land op gaat. toch heel anders dan in nederland.

succes met koken.

liefs mignon

• 22 Januari 2008 - 21:31

Jan Van Den Berg:

Geniet van de kleine dingen daar en zie het verschil met de rijkdom hier, Nancy en Mark maak er een mooie tocht van en blijf gezond. gr Jan

• 27 Januari 2008 - 17:34

Vivian:

ha Nancy en mark! Ga ervan uit dat alles oké is. Hier gaat alles zijn gangetje. Voorbereidingen voor carnaval... Ik moet er weer aan geloven.
    Nancy, proficiat met je verjaardag! 31 worden in Afrika is niet niks. ik heb veel aan je gedacht!
    Ga verder met heerlijk genieten en indrukken opdoen!

Veel liefs Vivian