Hoe-overleef-ik-de-camping tips - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Nancy - WaarBenJij.nu Hoe-overleef-ik-de-camping tips - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Nancy - WaarBenJij.nu

Hoe-overleef-ik-de-camping tips

Blijf op de hoogte en volg Nancy

22 Juli 2013 | Zweden, Stockholm

Op een camping in Lillehammer, wat een leukere plaats blijkt te zijn dan je zou verwachten, staan de campers en caravans zo dicht bij elkaar dat je de deur van je verblijf nèt open kunt maken. Na een bezoek aan het centrum, de plaatselijke hamburgertent en bioscoop, komen we ’s avonds laat terug bij onze daktent. Het is bewonderenswaardig om te zien dat het de nieuwkomers is gelukt om nog dichter op elkaar te gaan staan. We kunnen horen dat drie campers verderop de ketchup bijna op is.

Douchen op de camping is een sport op zichzelf. Je koopt, of in het beste geval krijgt, een douchemunt van de receptioniste. Het douchen mag meestal 3-4 minuten duren. Ze houden hier erg van het milieu. Uiteraard zorg je dat de spullen die je zo dadelijk nodig hebt binnen handbereik staan. Je wil niet dat je pas shampoo in je haren hebt als de douchebeurt al bijna voorbij is. Verder rol je alvast je broekpijpen op voor na de douche, zodat de onderkant niet in het langzaam weglopende water hangt als jij je weer aan wil kleden. Het is de moeite waard om te proberen of de douche ook zonder munt werkt. Vaak zijn de muntautomaat en de douche niet op elkaar aangesloten en dan kun je heel lang douchen. Je maakt hiermee echter geen vrienden op de camping.

Wil je daarna met je echte vrienden en familie uit Nederland internetten, zorg er dan voor dat je lage verwachtingen hebt. Het internet hoeft niet te werken, kan heel langzaam zijn, of uitvallen als je net je foto’s wil oploaden.

Ben je op zoek naar een camping gerund door Nederlanders, dan vind je in bijna elk land wel een adres. Onze landgenoten zijn overal. Notitie voor onszelf: als er veel activiteiten georganiseerd worden voor kinderen, zíjn er ook veel kinderen. Recht voor onze tent doen ze een onduidelijk spel met blokken. Er moet veel gegild worden bij dit spel. Het stikt bovendien van de muggen. Daar kunnen die schreeuwende kinderen natuurlijk ook niks aan doen. Volgens de eigenaar van de camping mag er lawaai gemaakt worden tot 22.00 uur. Gelukkig mogen wij ook weg van haar de volgende ochtend.

We vinden een nieuwe camping aan het einde van onze vier uur durende kanotocht. We hebben een prachtige plek met uitzicht op het water. Terwijl ik dit stuk schrijf, hebben onze volwassen buren hetzelfde blokkenspel opgezet. Ze schreeuwen gelukkig een stuk minder. Anders zouden ze immers hun countrymuziek op de achtergrond niet horen.

Meestal vinden we kamperen gelukkig nog steeds heel fijn! Elke dag komen er mensen die geinteresseerd zijn in onze daktent (kijk op www.bas4cars.nl als je ook het dak op wil). We voelen ons dan ook heel cool als we onze ladder opklimmen. Niet vergeten na 20.00 uur niets meer te drinken. ’s Nachts is de ladder een stuk minder cool als je naar het toilet moet. Vrouwen hebben een kleinere blaas, zeggen ze.

• 22 Juli 2013 - 21:55

Laure:

Wat een grappig verhaal weer hihi! Jullie schrijven erg leuk. Veel plezier, ik wacht met smart op een nieuwe story. Liefs Laure

• 22 Juli 2013 - 22:04

Carla Boersma:

Hallo Nancy en Mark,

Leuk jullie belevenissen zo te volgen, voor jaren terug hebben wij een rondreis door Scandinavië gemaakt en hebben daar enorm van genoten, niet zoals jullie op de camping maar in hotels maar jullie 'hoe overleef ik de camping tips zijn geweldig! Veel plezier verder en vooral schrijven, kan ik mee genieten!

Groetjes, Carla

• 23 Juli 2013 - 19:47

L En L:

Wat maken jullie toch allemaal mee!! Heerlijk om te lezen! Vooral dat kamperen en douchen (heerlijk) ;-)
    Heel veel plezier en geniet samen van alles wat jullie zien en meemaken!! In jullie huis is alles prima in orde!!! We zijn met de kapmessen achterom gekomen (klimplanten doen het dus zeer goed, hihi....)
    Liefs van ons.xx.

• 23 Juli 2013 - 19:50

L En L:

PS Nancy, wie is die man waar je steeds mee op de laatste foto's staat ;-)..........

• 23 Juli 2013 - 23:43

Wieneke:

Hey buufies, greetings from Barcelona! Had je geen wc in je daktent kunnen bouwen van die blokken? ;-)
    Ik stond vorige week op een camping in Zeeland, daar mocht ik 7 minuten douchen. Tja, verschil moet er zijn. Adios! En luts uf luf. En hoe is het met de BB-dvd trouwens?! X

• 24 Juli 2013 - 11:57

Manon:

hihi... gniffel gniffel...

Dikke knuffels van ons

• 25 Juli 2013 - 23:07

Mieke Rosbender:

Hoi, jullie maken een mooie reis zo te lezen. Geniet ervan, wij zitten in een hittegolf.
    Gr Mieke, jens en sven

• 26 Juli 2013 - 05:48

Hennie:

hoi Nancy en Mark

afgelopen week nog tijdens de pauze over kamperen gehad!
    niet voor iedereen weggelegd ( huuu voor wie niet? )
    evengoed bedankt voor jullie tips. wie weet....