Een goed begin - Reisverslag uit Stege, Denemarken van Nancy - WaarBenJij.nu Een goed begin - Reisverslag uit Stege, Denemarken van Nancy - WaarBenJij.nu

Een goed begin

Blijf op de hoogte en volg Nancy

22 Juni 2013 | Denemarken, Stege

Na twee weken voorbereiding hebben we de deur achter ons dicht gedaan en zijn vertrokken naar de eerste camping van onze reis. De ouders van Nancy wachten ons al op en als we de camping op lopen horen we het ontspannen ruisend geluid van de wind door de bomen. Dat blijkt echter onze rechter achterband te zijn die leegloopt, dus het eerste wat we doen is het verwisselen van een wiel…

Al gauw daarna komen onze vrienden om samen met ons te kamperen. We zetten grote picknicktafels neer en houden samen een gezellige barbecue. We worden enorm in de watten gelegd met voorraden drank, snoep, kaartjes met mooie teksten en gedichten, tekeningen, Russisch geld, (notitie)boeken, lampjes , kaarsjes en tegoedbonnen om na de reis te komen eten.

Hoe meer drank er vloeit, hoe lolliger het wordt en hoe meer roddels vrienden en vriendinnen over ons delen, terwijl sommigen elkaar nota bene voor het eerst zien.

Na een stevig ontbijt worden we de volgende ochtend uitgezwaaid door iedereen die is blijven slapen en rijden we naar onze tweede camping in Duitsland. We blijven er een extra dag om yoga te doen, te wandelen en onze 7 jaar verkering te vieren. Dat laatste doen we in een restaurant naast de camping, waar ze als verrassing ter ere van ons feestje een tafel vol kaarsjes hebben voorbereid. Dit klinkt allemaal heel romantisch, ware het niet dat er een oude zatlap naar ons zit te staren gedurende de helft van de avond.

Tijd om Duitsland weer te verlaten. Na een lange rit en een tocht op een veerboot, komen we aan in Møn, een eiland in het oosten van Denemarken. We hebben een campingplaats die 150 meter van zee ligt. We hebben een berg energie, dus we rennen hier al eens voor het ontbijt, gaan lekker de zee in en wandelen naar de krijtrotsen van Møn. Andere dagen brengen we lezend door en koken we met de andere gasten onder een afdak of op ons eigen kampvuurtje bij de Landrover.
Eén nacht zitten we tot twee maal toe voor in de auto, omdat het zo hard en dichtbij onweert dat we het niet veilig vinden zo boven op de auto vlak naast een boom.

Een van de laatste dagen in Møn kiezen we een wandeling in Harbølle, naar een mooie kerk vol fresco’s , de langste hunebedden van de wereld (zegt men) en een verlaten grindfabriek. We verbazen ons over het vertrouwen hier in deze omgeving. Veel deuren staan hier open, onbeheerde kraampjes langs de weg waar je groente of fruit kan pakken als je geld in een potje doet. Soms is het ook hopeloos ouderwets. Zo is er alleen internet in de plaatselijke bieb, waar we nu het eerste verhaal op onze blog zetten. Leuk dat je meeleest en dus ook een beetje meereist!

• 22 Juni 2013 - 13:15

Chantal Creemers:

Klinkt goed, geniet er lekker van. Xx

• 22 Juni 2013 - 13:57

Die Twee Oet Boekoel:

Die laatste alinea zou zomaar over zuid limburg kunnen gaan. Fijn om te lezen dat het er ook elders zo relaxed aan toegaat. Hopelijk komen jullie dit soort dingen nog vaak tegen. De foto,s en commentaar zijn super.we hopen dat jullie een goede overtocht naar noorwegen hebben.

• 22 Juni 2013 - 18:48

Vivian:

Ha Nancy en Mark! Wat heerlijk om mee te mogen reizen. Jullie zijn al zo heerlijk aan het genieten! En... Er komen nog zoveel meer dagen om daar heerlijk mee door te gaan! Super veel plezier!xxxxxxxxx Hans en Vivian

• 23 Juni 2013 - 21:00

Patrick En Annemarie:

Lieve Mark en Nancy,

Goed om van jullie te horen, we waren toch wel een beetje bang dat de oude landrover Nederland niet uit zou komen maar dat is dan toch gelukt ;-) . We zijn ook erg benieuwd welke roddels er precies gedeeld zijn. Wij hebben hier namelijk helemaal niet aan deelgenomen........Verder zijn we benieuwd welke moeilijke yogastandjes we deze reis nog te zien krijgen, wensen jullie heel veel proficiat met jullie 7jarig jubileum, wensen jullie heel veel succes met jullie reis (tot nu toe ziet het er fantastisch uit) enne we zijn stiekem gewoon harstikke jaloers.....

Veel liefs Patrick en Annemarie

• 23 Juni 2013 - 22:17

Monique:

Hallo,
    leuk om iets van jullie te horen. In 2 weken tijd al van alles meegemaakt. leuke foto's; het gezellige afscheidsetentje, de prachtige rotsen, Nancy in joga stand, de camper van de binnenkant, de colablikjes. Geniet er nog van, ben benieuwd naar jullie volgend verhaal. Groetjes.

• 25 Juni 2013 - 15:23

Roger:

Erg fijn om eea over jullie reis te lezen.Opmerkelijk dat er zoiets als die verlaten kraampjes vol fruit staan in n westers land.Het was n erg mooi afscheidsfeest.Ik heb vlees e.d. v jullie samen met vrienden opgegeten.
    Ik kijk al uit naar meer rare of grappige dingen waarover jullie zullen schrijven hier.Pas goed op julliezelf.Tot schrijfs.

• 25 Juni 2013 - 20:37

Herko:

Leuk verhaal! De lekke band doet me denken aan een andere reis met een landrover waar we 2 lekke banden hadden binnen een paar uur... Ik wens jullie evenveel plezier toe. Wellicht tot ergens in Zweden.

• 25 Juni 2013 - 21:10

Jos En Mieke:

Lekker hoor, meekijken en -lezen met jullie belevenissen terwijl onze vakantie er al opzit, maar dan anders... Jullie zien er allebei erg tevreden en in je element uit, dus zullen de goeie verhalen wel kloppen. En dat is pas het begin! Het echte avontuur zit hem natuurlijk in de uitdaging om aan zo'n reis te beginnen als je aan de vooravond staat van de 7 year itch (jeetje, is het al zo lang??) fase van jullie relatie. Heel moedig!
    Nance, wat een prachtige yogastand, en mooi vastgelegd Marc! Ga lekker door met belevenissen en verhalen verzamelen en tot het volgende bericht! X

• 25 Juni 2013 - 22:44

Marga En Paul:

wat was het leuk jullie op deze manier uit te zwaaien! jullie relaxte houding die uitstraalde dat jullie er zin in hadden samen, zien we op iedere foto terug...daar zat die ouwe zatlap lekker van mee te genieten!
    en wij blijven jullie ook volgen! goeie reis!
    xx

• 26 Juni 2013 - 08:19

Brigitte:

wat geweldig om te lezen! en mooie foto's. wat heerlijk dat jullie t zo fijn hebben. Helemaal jullie!! Geniet samen! En stiekem....mis ik jullie wel..( snif ) :) Benieuwd naar jullie volgende verhaal!....xx
    liefs!

• 27 Juni 2013 - 11:46

Brenda:

wat leuk hebben jullie het!
    ik ben helemaaal niet zjaloers ofzo.....
    veel plezier!
    xxx brenda

• 28 Juni 2013 - 11:42

Rob:

ha lieverdjes,

het ziet er al goed uit, jullie reis! leuke foto Mark, met je wilde haar en rugzak :)
    veel plezier en ontspanning, en geniet van Noorwegen. jullie worden nu al gemist :(

• 28 Juni 2013 - 16:56

Michiel M:

Weer een toffe reis voor de boeg, Leuk om de fotos erbij te zien, heel veel plezier allebei.
    Mark, wat zie je er goed uit met die baard :D

Groetjes!!